çaytv habergenel logo yanı

Ç.Rizespor Sistem Kurbanı

PTT 1. liginde zirvenin zor maçında Ç.Rizespor kendi evinde Şanlıurfaspor u ağırladı.

Ç.Rizespor’a karşı Şanlıurfaspor geriye yaslanarak başladı, bir puanı nasıl alırım anlayışındaydı.

Rizespor ise oyunu kendi yarı sahasında geriye yaslanarak kabullendi.

Ne hikmetse Engin hoca kendi sahasında oynadığı bütün maçlarda oyunu kendi sahasında kabullenerek kenarlara top atıp kenar adamlarıyla orta yaparak ilerde tek forvetle gol bulmaya çalışıyordu bu maç dada aynını yapınca rakip takım kenar yönetimi ad hücum futbolcularını oyuna soktu istediğini alarak Urfaspor evine dondu .

Bu oyun anlayışıyla Ç.Rizespor takımı sabaha kadar oynasaydı gol atması mümkün değildi.

Engin hoca Ç.Rizespor takımını dört iki üç birle oynatıyor aslında bu sistemle dünya takımları oynuyor ancak ortada oynayan iki ön libero futbolcuları oyunu iki yönlü oynuyor iyi adam eksiltiyor aralara top atıyor oyun kuruyor futbolda gereken neyse onları yapıyor bu tur futbolcu Ç.Rizespor takımına olmadığından bu sistemle oynaması yanlış.

Ligin güçlü takımı kendi sahasında ilerde tek adamla oynuyorsa oyunu ilerde tutmuyorsa kendi sahasından puanlar vermeye mahkûmdur.

Baktığınız da Ç.Rizespor takımı kaç maçtır kendi sahasında maç alamıyor nedeni bu sistem yani Ç.Rizespor Engin hocanın oynattığı sistem kurbanı.

Bu yaştan sonra da kimse Engin hocaya sistemi futbolu öğretemez birikimleri neyse bildiği neyse onu oynatıyor.

Urfa maçında futbolcularında bu sistemle olmayacağını düşündüklerinden dolayı bana göre çok da iyi mücadele Etmediğini görüyoruz.

Ahmet kanatlara ayağına top tutuyor ki kalenin önüne bir kaç kışı gelsin de orta yapıyım kimse kalenin önüne koşmuyor ki gol atsın beş kışının arasına İlyas topla buluşacakta gol atacak böyle bir düşünce faydalı olurcu.

Engin hocada kenarda boşa yırtılıyor kenarda bağıracağını sistemini değiş forveti çoğalt takımı ileri çıkar yanı bu kadar ezbere oyun olur.

Baktığımızda sanki Engin hoca gitmiş başka biri gelmiş her şey tersine dondu.

Bir takım doksan dakika doğru dürüst gol pozisyonuna giremez mi arkadaşlar kime ne anlatacaksın bir şey anlayacak.

Bu maçtan anlatacak çok şeyde var aslında Ç.Rizespor kenar yönetimden dolayı kan kaybediyor belki bu kan kaybına yönetiminde payı vardır.

Bir kere bir yönetim takımdaki kotu gidişi tespit edecek takımın kotu gidişi nerden futbolculardan mı hocadan mı bunu far edip tesissi koyup gerekeni yapacak bir yönetici futboldan anlamalı futboldan anlamayan yöneticiyle çalışmak hocaların ışınını zorlaştırıyor doğrusu.

Gelinen nokta kotu Engin hoca ellerini başının arasına alıp iyi düşünmesi lazım bu sistemle olmuyor olduğu ortada Rizespor takımı hücumda çoğalarak oynarsa ilerde basarsa geriye yaslanmazsa dört dört iki oynarsa başarılı olur bunun başka yolu yok.

Zaten göbeğindeki iki futbolcun dan  biri Hakan oda sakat.

 Hakan gerçekten Ç.Rizespor un son yıllarda eksikliğini çektiği orta sahanın dinamosu ancak oda olmazsa sistem değişmeli.

Bir teknik direktör rakibe göre oyunu değiştirecek sistemi farklı yapacak yanı sezon boyu bir takım aynı sistemle oynayacak diye de bir kural yok.

Bir futbol takımı duşunun gurubunun şampiyonluğa oynayan takımı kendi sahasında geri yaslanarak tek forvetle oynuyor ilerde baskı kurmuyor devamlı geri pasları yan paslar yaparak oynuyor. bir turlu dikine paslar yaparak rakip sahaya gidemiyor ilerde çoğalamıyor rakibe baskı kuramıyor kenarları kullanarak kolay olanı yapıyor oyunda mücadeleden kaçıyor böyle bir mantaliteyle ne yapabilirsiniz durum ortada.

Bu kadroyu dünyada hangi teknik direktör çalıştırırsa çalıştırsın bir kere Jallow Kalu ikilisini birlikte oynatır yanı çift forvet oynar tabı Engin hoca hariç.

 Buradan baktığımızda Engin hocanın yaptığı bu yanlış bu takımı kan kaybettirmeye bile yete biliyor yanı hiç bir şey bilmeyen buradan hocanın takımına farkında olmadan ihanet ettiğini fark edebiliyor.

Geldiğimiz noktada Engin hocanın tamamen koptuğunu görüyoruz neden derseniz Engin hoca doğruyu söylemek gerekirse bana göre başarılı gidiyordu ancak başarı sanki kendini kaybetti kendine çok güvenmeye başladı ve başarıyı sanırım kendine mal etti.

Futbolcuları başarıya katmadı ve oynattığı sistem çıkardığı kadro ve oyuncu değişikleri de yanlışlar olmaya başlayınca bunu futbolcularda fark edince ipler kopmaya başladı ve koptu.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

İLANLAR

  • Listelenecek kayıt bulunamadı
aday web sitesi